– Biljettmässigt ligger vi vettigt till och något bättre än 2019. Det året sålde vi 29.000 biljetter i räkningssystemet och nu är sifrran uppe på 23.000. Vi är tämligen säkra att vi kommer slå den siffran i år, säger Solvallas verkställande direktör Jörgen Forsberg, och fortsätter:
– Som sagt, det ser lite bättre ut än 2019, men vi kan inte riktigt se alla köp i vårt system. Exempelvis fakturerar vi en del biljetter som Janne Korpis båt från Finland och en del andra resor också, vilket gör det svårt att räkna fram en exakt siffra.
Satsar på stockholmare
De sista dagarna fram till Elitloppet går Solvalla in i en ny fas och lägger mest krut på Stockholm och har ”släppt” övriga Sverige.
– Kommer man från Sollefteå eller någon annanstans så tror jag att de flesta gjort klart med biljett, resa och boende. Nu siktar vi på att få hit stockholmarna också. Vi börjar en kampanj i huvudstaden den här veckan och räknar med att vi ska pilla in de sista besökarna, men vi tror också att det blir en hel del köp i dörren också sista dagen.