Fokustema
Elitloppet
Läs senare

”Något bättre än 2019”

Publiksiffrorna för de större travdagarna i år har inte varit mycket att hurra för. Snart stundar den största publikhelgen i svensk travsport – Elitloppet på Solvalla.
Av
Claes Freidenvall
Upplåst för dig som är prenumerant
Solvallas vd Jörgen Forsberg. Foto Jeannie Karlsson/Sulkysport
Solvallas vd Jörgen Forsberg. Foto Jeannie Karlsson/Sulkysport
Denna artikel tillhör Sulkysport Premium - vårt låsta material.

För dig som är prenumerant

Vi har bytt prenumerationsystem.
Innan du kan logga in så behöver du skapa ett digitalt konto:
Aldrig skapat ett digitalt konto?

Har Du problem med din inloggning? Maila gärna info@sulkysport.se och ange namn, kundnummer och gärna felkod så hjälper vi till!

Du är inloggad men något är fel med din prenumeration

Gå till ditt konto för att ta reda på vad.

Mitt konto

Har Du problem med din inloggning? Maila gärna info@sulkysport.se och ange namn, kundnummer och gärna felkod så hjälper vi till!

Bli digital prenumerant

Prenumerera digitalt

Läs om Sulkysports olika alternativ, från 89 kronor/månad till 899 kronor per år.

– Biljettmässigt ligger vi vettigt till och något bättre än 2019. Det året sålde vi 29.000 biljetter i räkningssystemet och nu är sifrran uppe på 23.000. Vi är tämligen säkra att vi kommer slå den siffran i år, säger Solvallas verkställande direktör Jörgen Forsberg, och fortsätter:

– Som sagt, det ser lite bättre ut än 2019, men vi kan inte riktigt se alla köp i vårt system. Exempelvis fakturerar vi en del biljetter som Janne Korpis båt från Finland och en del andra resor också, vilket gör det svårt att räkna fram en exakt siffra.

Satsar på stockholmare

De sista dagarna fram till Elitloppet går Solvalla in i en ny fas och lägger mest krut på Stockholm och har ”släppt” övriga Sverige.

– Kommer man från Sollefteå eller någon annanstans så tror jag att de flesta gjort klart med biljett, resa och boende. Nu siktar vi på att få hit stockholmarna också. Vi börjar en kampanj i huvudstaden den här veckan och räknar med att vi ska pilla in de sista besökarna, men vi tror också att det blir en hel del köp i dörren också sista dagen.

Anledning till oro?